نظافت تلویزیون کاملاً استاندارد با 7 راهکار بدون دردسر

نظافت تلویزیون

نظافت تلویزیون برای همه‌ی ما اهمیت دارد. هیچ‌کدام از ما دوست نداریم تا برنامه‌ی مورد علاقه‌ی خود را از یک تلویزیون غبار گرفته و پر از اثر انگشت تماشا کنیم. اصلاً وقتی صحبت از تماشای تلویزیون به میان می‌آید، همه‌ی ما یک تلویزیون شیک، تمیز و مرتب را تجسم خواهیم کرد. بنابراین نظافت این وسیله، یکی از بایدهای مهم است که باید به منظور مراقبت و نگهداری از تلویزیون و به صورت دوره‌ای تکرار گردد. متأسفانه عدم آگاهی از شیوه‌ی صحیح و اصولی برای نظافت این وسیله، منجر به خرابی آن و کوتاه شدن عمر تلویزیون می‌شود. در این مقاله، قصد داریم تا به شما آموزش دهیم که با چه استانداردهایی به نظافت تلویزیون منزل خود بپردازید. این استانداردها می‌توانند از آسیب رسیدن به تلویزیون و نیاز به تعمیرات تلویزیون جلوگیری کرده و طول عمر بیش‌تر وسیله را برایتان به ارمغان آورند. مطالعه‌ی این مقاله را به هر کس که در خانه یا محل کار خود تلویزیون دارد را پیشنهاد می‌کنیم.

چرا نظافت تلویزیون مهم است؟

تلویزیون، یک دستگاه هوشمند است. قطعه‌های این دستگاه به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بسیار حساس‌اند. بنابراین کوچک‌ترین آلودگی و گرد و غبار، می‌تواند خدشه و فشار اضافی به این قطعات وارد سازد. این امر موجب خرابی قطعه و اختلال در عملکرد دستگاه می‌شود. از آن‌جایی که هزینه‌ی جبران چنین لوازم و وسایلی بسیار بالا است، دانستن اطلاعاتی که بتواند عمر بیش‌تر وسیله را موجب شود، بسیار کاربردی خواهد بود.

بنابر آن‌چه که گفته شد، نظافت به موقع و صحیح تلویزیون می‌تواند به طولانی شدن عمر دستگاه بیانجامد. البته نظافت باید با اصول صحیح انجام بگیرد. در غیر این صورت باز هم وسیله در خطر خرابی خواهد بود. در ادامه با روش و اصول یک نظافت استاندارد و صحیح برای تلویزیون آشنا می‌شوید.

تصویر یک تلویزیون قدیمی و کثیفی که نیاز به نظافت دارد.

وسایل مناسب برای نظافت تلویزیون تهیه کنید.

دنیای نظافت، پر است از ابزارهای رنگاوارنگی که هر یک از جنس‌های خاص با ویژگی‌های منحصر به فردی ساخته شده‌اند. برای نظافت هر قسمت از منزل، برخی از این وسایل کارا و مناسب خواهند بود. هم‌چنین ماهیت این وسایل به گونه‌ای است که می‌تواند سبب سهولت در نظافت شود. در این بخش قصد داریم تا ابزار لازم برای نظافت تلویزیون را به شما معرفی کنیم.

برای نظافت تلویزیون، شما به دستمال‌هایی از جنس میکروفایبر نیاز خواهید داشت. این دستمال‌ها ویژه‌ی پاک‌سازی صفحات نمایشگر ساخته شده‌اند. توصیه می‌کنیم برای خرید دستمال نظافت، هزینه کنید تا محصولی باکیفیت داشته باشید. دستمالی که می‌خرید باید به اندازه‌ی کافی از لطافت برخوردار باشد.

اگر می‌خواهید در نظافت تلویزیون خود از محلول خاصی استفاده کنید، باید محلول‌های ویژه‌ی صفحه نمایشگر را خریداری کنید. در برخی از برندهای تلویزیون، در دفترچه‌های راهنما، بهترین برندها را برای این منظور توصیه می‌کنند. این محلول‌ها، حاوی مواد مضر برای صفحه نمایشگر نیستند. هم‌چنین در ساختار این محلول‌ها، ترکیباتی وجود دارد که از ایجاد لک و الکتریسیته بر روی چنین وسایلی جلوگیری به عمل می‌آورد.

تصویر اسپری محلول و دستمال نانو یا میکروفایبر مخصوص نظافت تلویزیون

۱- تلویزیون را خاموش کنید.

نظافت تلویزیون باید فقط برای تلویزیون‌های خاموش انجام بگیرد. بهتر است بعد از خاموش کردن تلویزیون حداقل ۲۰ دقیقه زمان بدهید تا دستگاه کاملاً خنک شود. استفاده از اسپری‌های نظافتی بر روی دستگاه تلویزیون در حالت گرم، می‌تواند به صفحه نمایش آن آسیب بزند. حسن دیگر این است که نظافت تلویزیون در حال خاموش، به علت نبود نور تصویر، سبب بهتر دیده شدن لکه‌ها می‌شود و شما می‌توانید نظافت را اصولی‌تر انجام دهید.

۲- محلول مناسب را را روی دستمال بپاشید.

از اسپری کردن و ریختن محلول بر سطح تلویزیون خودداری کنید. امکان دارد که ذرات محلول به پوشش ظریف انعکاسی نمایشگر صدمه وارد کند. بهترین کار، پاشیدن اسپری بر روی دستمال است. به میزان مناسب دستمال خود را از محلول مرطوب کرده و بر روی تلویزیون بکشید.

۳- برای نظافت تلویزیون، دستمال زبر به کار نبرید.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، بهترین دستمال برای نظافت تلویزیون، دستمال میکروفایبر است. دستمال‌های زبر، سبب ایجاد خط و خش بر روی صفحه نمایش تلویزیون خواهد شد. استفاده از دستمال‌های کاغذی نیز به سبب زبر بودن و عدم پاک‌سازی دقیق، هرگز توصیه نمی‌شود. در نظر داشته باشید که بسیاری از مردم بابت ایجاد خط و خش روی صفحه نمایش خود شاکی بوده و درخواست تعمیر آن را دارند. با رعایت این اصل می‌توانید از بروز چنین اتفاقی جلوگیری به عمل آورید.

۴- هرگز از محلول‌های شیشه پاک کن استفاده نکنید.

متأسفانه بسیاری از افراد برای نظافت تلویزیون خود، از اسپری‌های مخصوص شیشه پاک کن استفاده می‌کنند. این اسپری‌ها، حاوی موادی نظیر آمونیاک، الکل، استون، اتیل کلرید و این قبیل مواد هستند. این مواد می‌تواند به لایه‌ی ضد لک در تلویزیون آسیب برساند. ناگفته نماند که استفاده‌ی طولانی مدت از محلول‌های شیشه پاک کن، کیفیت صفحه نمایش را کاهش می‌دهد.

۵- برای نظافت تلویزیون هرگز از آب شیر استفاده نکنید.

ما همیشه توصیه کرده‌ایم تا برای ظافت تلویزیون از محلول‌های مخصوص استفاده کنید. اما گاه پیش می‌آید که به چنین محلول‌های دسترسی نداشته باشید. هرگز در این موارد، از آب شیر استفاده نکنید. چرا که رسوبات موجود در آب، سبب دشواری نظافت صفحه نمایش تلویزیون و لک شدن آن می‌شود. به کار بردن شیشه پاک کن و مواد حاوی الکل را نیز از سر خود بیرون کنید. در این مواقع نهایتا از آب مقطر و یا محلول سرکه با آب مقطر می‌توانید استفاده کنید. آب مقطر به دلیل نداشتن املاح و رسوبات، از ایجاد لکه بر روی صفحه نمایش تلویزیون جلوگیری می‌نماید.

۶- در حین دستمال کشی، به صفحه نمایش فشار وارد نکنید.

لکه‌های سرسخت را با فشار تمیز نکنید. کمی حوصله داشته باشید و با اسپری بیش‌تر محلول به دستمال خود، محل مورد نظر را به صورت دایره‌ای روی صفحه بکشید تا لکه از بین برود. در حین تمیزکاری مواظب سر خوردن وسیله باشید. هنگام نظافت کاری به دستگاه تکیه نکنید و از قرار دادن اجسام بر روی آن پرهیز نمایید.

۷- دو ساعت زمان بدهید تا دستگاه کاملاً خشک شود.

تصویر یک زمان سنج به منظور رعایت فاصله‌ی زمانی مناسب برای خشک شدن تلویزیون پس از نظافت آن

بعد از این‌که تلویزیون را نظافت کردید، بلافاصله نباید آن را روشن کنید. بلکه می‌بایست فرصت کافی دهید تا مواد کاملا خشک شود. به طور معمول زمان یک الی دو ساعت برای این منظور کفایت می‌کند. برای تسریع این زمان می‌توانید از کشیدن دستمال خشک و تمیز هم استفاده کنید.

در این مقاله، ۷ اصل اساسی برای نظافت تلویزیون به شکل استاندارد را بیان کردیم. با به کار گیری این ۷ اصل، می‌توانید از خرابی تلویزیون خود و نیاز آن به تعمیرات، تا حدودی جلوگیری کنید. و در مدت زمان بیش‌تری از وجود دستگاه تلویزیون خود و سلامت آن، بهره‌مند شوید. امیدواریم خانه‌هایی تمیز و وسایلی سالم داشته باشید.

***

در صورتی که دستگاه تلویزیون شما، به دلیل سهل‌انگاری و یا عدم آشنایی شما با اصول نظافتی آن، دچار خط و خش و هرگونه ایراد فنی شده است، می‌توانید با تیم پیکوالکترونیک تماس برقرار کنید. اعضای این تیم، در اسرع زمان ممکن، در محل شما حضور خواهند یافت و معاینات اولیه بابت عیب‌یابی تلویزیون را انجام می‌دهند. تیم پیکوالکترونیک، با سابقه و تخصص بالای خود، جای هیچ نگرانی را برای مشکلات تلویزیونی شما باقی نمی‌گذارد. شما با اعتماد و اتکا به توانمندی‌های اعضای این تیم، می‌توانید از شر هزینه‌های بالای خرید و جایگزینی یک تلویزیون جدید راحت شده و نقص تلویزیون خود را برطرف نمایید.

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای تلویزیونی فعال است. تعمیر تلویزیون در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، سونی و انواع تلویزیون‌های قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی تلویزیون شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات تلویزیون شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر تلویزیون پیکوالکترونیک در در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر تلویزیون در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *