نگهداری ماشین ظرفشویی

نگهداری ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی، از هر برندی که باشد، نکات و دستورالعمل‌هایی دارد که اجرای آن‌ها بسیار مهم و باارزش است. نظافت ماشین ظرفشویی، جرم‌گیری این وسیله، سرویس منظم و بسیاری نکات دیگر در مقوله‌ی نگهداری ماشین ظرفشویی می‌گنجد. در این مطلب، می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور می‌توانید نهایت مراقبت و نگهداری را از این وسیله داشته باشید. رعایت این استانداردها به شما کمک می‌کند تا عمر وسیله‌ی خود را افزایش داده و کم‌تر با خرابی و مشکلات آن مواجه شوید. پس با پیکوالکترونیک همراه باشید.

ماشین ظرفشویی آسیب می‌بیند!

پیش از آن‌که به سراغ استانداردهای نگهداری ماشین ظرفشویی برویم، ذکر این نکته را الزامی می‌دانیم که ماشین ظرفشویی در تماس زیادی با آلودگی‌ها و جرم‌های جامد است. عدم برطرف ساختن این آلودگی‌ها از این وسیله، می‌تواند سبب اختلال در عملکرد ماشین ظرفشویی بشود. این اختلالات و مشکلات، علاوه بر این‌که هزینه‌های بالایی را برای تعمیرات می‌طلبد، ممکن است سبب بروز مشکلات ثانویه و از کار افتادن بخش یا بخش‌های از ماشین ظرفشویی بشود.

نظافت، اولین نکته نگهداری ماشین ظرفشویی

همان‌طور که تیتر گویا است، نظافت اولین کاری است که می‌توانید به منظور نگهداری ماشین ظرفشویی خود انجام دهید. البته منظور از نظافت صرفاً نظافت بدنه نیست. بلکه موضوع مهم‌تر نظافت در بخش‌های داخلی این وسیله است. ماشین ظرفشویی خود را در فواصل منظم (بسته به میزان کاربرد و استفاده از دستگاه) با شوینده‌های مناسب پاک کنید و ضدعفونی نگه دارید.

نظافت ماشین ظرفشویی حداقل سالی دو بار و با فاصله‌ی زمانی ۶ ماهه، ضروری است. اما اگر از این وسیله استفاده‌ی زیادی می‌کنید، باید فاصله‌ی زمانی نظافت آن را کاهش داده و مرتب تکرار نمایید.

نظافت داخلی ماشین ظرفشویی را باید با شست‌وشوی کامل سبدها و ضدعفونی آن با سرکه و محلول‌های مناسب انجام دهید. برای پاک کردن بدنه‌ی خارجی ماشین ظرفشویی نیز می‌توانید از یک دستمال مرطوب و تمیز استفاده کنید. اگر نظافت را مرتب تکرار کنید، کم‌تر اذیت خواهید شد.

تمیز کردن فیلتر

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که به نظافت دوره‌ای نیاز دارد، فیلتر ماشین ظرفشویی است. فیلترها در عملکرد صحیح ماشین تأثیرگذار هستند. بنابراین از سلامت و تمیزی آن‌ها اطمینان حاصل کنید. اگر برایتان تعویض فیلتر مقدور نیست، از کارشناسان متخصص پیکوالکترونیک کمک بگیرید.

سلامت قطعات ماشین ظرفشویی

از دیگر نکات نگهداری ماشین ظرفشویی، سلامت بخش‌های مختلف ماشین ظرفشویی است. واشر ماشین ظرفشویی را چک کنید و در صورت پارگی و آسیب، حتماً در اسرع زمان ممکن نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند آسیب‌های جدی‌تری را به ماشین ظرفشویی‌‌تان وارد سازد.

ظروف را بدون تکه‌های غذا در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

توصیه می‌کنیم پیش از قرار دادن ظرف‌های کثیف در ماشین ظرفشویی، از یک دستمال کمک بگیرید و تکه‌های غذا را درون سطل زباله بیاندازید. تکه‌های غذا می‌تواند در عملکرد ماشین، اختلال ایجاد کند.

نگهداری ماشین ظرفشویی با نمک

نمک ماشین ظرفشویی یک ماده برای جلوگیری از ایجاد رسوب بر روی ظروف می‌باشد. در ماشین لباسشویی، از فیلتر رزینی به منظور گرفتن سختی آب استفاده می‌شود. کار این فیلتر، جذب مواد معدنی نظیر کلسیم و منیزیم در آب است. نمک ظرفشویی، وظیفه دارد تا این رزین را شست‌وشو داده و آن را برای استفاده‌های بعدی آماده سازد. روی ماشین‌های ظرفشویی، بخشی برای ریختن نمک تعبیه می‌گردد که باید حواستان باشد و آن محفظه را پر نگه دارید.

جرم گیری برای نگهداری ماشین ظرفشویی

توصیه می‌کنیم تا هرچند مدت، یک‌بار از متخصصین و تعمیرکاران حرفه‌ای دعوت کنید تا برای سرویس و رفع جرم از ماشین لباسشویی، به محل شما مراجعه کنند. برای این منظور می‌توانید از خدمات تعمیر در منزل پیکوالکترونیک استفاده کنید. خیلی خوش‌شانس هستید اگر ساکن شهرهایی مانند پرند، اسلامشهر، چهاردانگه هستید. پیکوالکترونیک با یک تماس، در محل شما حضور خواهد داشت.

چیدمان صحیح

شاید برایتان عجیب به نظر برسد که چیدمان صحیح ظروف در نگهداری ماشین ظرفشویی مؤثر است. ظروف باید در جای خود و در سبدهای مخصوص تعبیه شده، قرار بگیرند. هرگز مانع چرخش آب‌پاش ماشین ظرفشویی نشوند و مهم‌ترین نکته این‌که حجم ظروف نباید از ظرفیت ماشین بالاتر باشد.