ویژگی‌های مهم اتو

اتوکشی با اتوی استاندارد

اتوکشی خوب، به موارد متعددی وابسته است. این‌که چقدر حوصله داشته باشیم، چقدر نکات ایمنی و استانداردهای اتوکشی لباس‌ها را رعایت کنیم، انواع اتوی مورد استفاده‌مان کدام است و بسیاری موارد دیگر، در کیفیت اتوکشی تأثیرگذار خواهد بود. اما ویژگی‌های مهم اتو باهمیت‌ترین نکته‌ای است که می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد. ویژگی‌هایی از جمله، کیفیت کفی اتو و قابلیت‌های این دستگاه، به عنوان ویژگی‌های مهم اتو شناخته می‌شوند. در ادامه‌ی مطلب، با این پارامترها آشنا می‌شوید. مطالعه‌ی این مطلب را به تمام خریداران اتو (!) توصیه می‌کنیم.

ویژگی‌های مهم اتو

اتوها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. این تنوع می‌تواند در برندها، کیفیت اتو، شکل و شمایل ظاهری آن و ویژگی‌های این وسیله باشد. البته تنوع ظاهری و برند، بیش‌تر به سلیقه و بودجه‌ی شما وابسته است. اما ویژگی‌های انواع اتو، نکته‌ی بسیار مهمی است که برای آن باید تحقیقات کافی به عمل آورید. در ادامه‌ی مطلب، لیستی از مهم‌ترین ویژگی‌های اتو را مشاهده می‌کنید.

بودن این ویژگی‌ها در اتو، سبب راحتی کاربرد شما خواهد شد. به عنوان یک مثال ساده، تصور کنید سیم اتو به اندازه‌ی کافی بلند نباشد. در این صورت استفاده از اتو بسیار دشوار می‌شود. شما باید از سیم‌های رابط استفاده کنید و یا این‌که در فضای بسیار محدود، به اتوکشی لباس‌های خود بپردازید.

اتوکشی آسان
اتوکشی آسان
  • قابلیت ضد رسوب

وجود ناخالصی در آب اتو، سبب نشست رسوبات در مخزن اتو خواهد شد. این کار عمر اتو را کاهش می‌دهد. و شما ناچار خواهید بود تا برای جلوگیری از بروز مشکلات، هر چند مدتی با محلول‌های مخصوص شست‌وشو دهید. این کار سبب می‌شود تا هزینه‌های نگهداری اتو افزایش پیدا کند. اتوهایی که به قابلیت ضد رسوب مجهز هستند، چنین عیبی را نخواهند داشت.

  • توان مصرفی اتو

هیچ‌کس دوست ندارد تا قبض برق بالایی داشته باشد. اتو، از وسایلی است که مصرف برق بالایی دارد. بنابراین برای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های برق مصرفی، شما می‌بایست به دنبال اتوهایی باشید که توان مصرفی آن‌ها مناسب‌تر است. برای اتوهای بخار معمولی خانگی، توان مصرفی در محدوده‌ی ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ وات چیز نرمالی محسوب می‌شود.

  • وزن مناسب

از ویژگی‌های مهم اتو بخار، وزن مناسب آن است. این اتوها چون با دست جابه‌جا می‌شوند، وزن زیاد سبب فشار وارده به دست و گردن شخص خواهند شد. بنابراین وزن اتو باید مناسب و ایده‌آل باشد و کاربر احساس راحتی داشته باشد. البته وزن کم نیز گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود.

  • قابلیت سلف کلین

  • دسته ارگونومیک و راحت

اتو وسیله‌ای است که در مدت‌های طولانی در دست شما می‌ماند! به خصوص اگر آدم منظمی باشید، احتمالاً مدت زمان بیش‌تری را در کنار اتوی عزیزتان (!) سپری خواهید کرد. بنابراین از ویژگی‌های مهم اتو این است که ارگونومی و طراحی راحتی داشته باشد. وزن اتوهای بخار بسیار اهمیت دارد. توصیه می‌کنیم اتویی را خریداری کنید که از هر نظر، در کنار آن و وقتی اتو را در دستتان می‌گیرید، احساس راحتی داشته باشید.

  • گوشه تیز و باریک

گوشه تیز و باریک در کفه‌ی اتو، شما را برای خط انداختن در لباس راحت‌تر می‌کند. هم‌چنین این نوع طراحی، می‌تواند سرعت حرکت اتو بر روی پارچه و لباس را افزایش دهد و در نتیجه اتوکشی برایتان راحت‌تر و دل‌چسب‌تر خواهد شد.

  • سیستم خاموشی خودکار

یکی از ویژگی‌های مهم اتو، همین سیستم خاموش کن خودکار است. این قابلیت در راستای هوشمندسازی اتو برای کاهش خطرات و حوادث ناشی از کار با اتو می‌باشد. در برخی از مدل‌های اتو که سیستم خاموشی خودکار دارند، عدم استفاده از اتو برای یک مدت زمان مشخص و یا افتادن اتو، می‌تواند سبب فعال‌سازی این سیستم شده و از سوختگی لباس، شخص و خانه جلوگیری به عمل آورد.

سوختن فرش و موکت با اتو
سوختن فرش و موکت با اتو
  • قابلیت ضد چکه در اتوهای بخار

چکه کردن آب بر روی لباس یا پارچه‌ای که اتو می‌کنید، سبب لکه شدن آن خواهد شد. اتوهای بخاری که به سیستم ضد چکه مجهز شده‌اند، از این واقعه جلوگیری خواهند کرد. به همین دلیل این قابلیت را می‌توان در دسته‌ی ویژگی‌های مهم اتو به شمار آورد.

  • مخزن مدرج در اتوهای بخار

گنجایش مخزن اتوهای مختلف، با هم متفاوت است. اگر اهل اتو کشیدن لباس‌های زیادی هستید، باید به دنبال اتوهایی با مخزن‌های بزرگ‌تر باشید. در غیر این‌صورت مجبور می‌شوید تا هر چند مدتی از سر کار اتوکشی خود بلند شده و به دنبال آب بروید!

  • طول سیم مناسب

بدون شک شما نیز دوست ندارید تا چسبیده به دیوار و پریز برق خانه اتوکشی کنید. این‌که بتوانید یک فضای استاندارد و معقولی را برای اتوکشی در اختیار داشته باشید، به طول سیم اتوی شما اشاره خواهد داشت. پس این نکته را در نظر داشته باشید و فراموش نکنید.

جنس کفه اتو بخار از ویژگی‌های مهم اتو

جنس کفه‌ی اتو
جنس کفه‌ی اتو

کفه‌ی اتو می‌تواند از جنس استیل ضد زنگ، سرامیک، آلومینیوم و یا آنودایز باشد. هر کدام از این جنس‌ها مزایا و معایب خود را دارند. اما اگر به دنبال بهترین و مرغوب‌ترین جنس کفی در اتو می‌گردید، استیل ضد زنگ و یا سرامیک بهترین گزینه‌ها خواهد بود. این دو جنس، اصطکاک کمی دارند و به آسانی بر روی لباس حرکت خواهند کرد.

ویژگی‌های مهم اتو و پنل کنترل

پنل کنترل در هر وسیله‌ای، خلاصه‌ای از قابلیت‌ها و امکانات قابل تنظیم آن وسیله را دربر دارد. با پنل کنترل، شما می‌توانید تعیین کنید که از وسیله‌ی خود چه چیزی را انتظار دارید. پنل کنترل، از ویژگی‌های مهم اتو است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید.

معمولا در اتوهای بخار، پنل‌های کنترل به صورت دایره‌ی چرخان و یا دکمه‌هایی با قابلیت حرکت در راستای یک محور، طراحی می‌شوند.