چگونه فیلتر ماشین لباسشویی ال جی را تمیز کنم؟

تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی اتوماتیک یک دستیار ضروری برای یک زن خانه دار است که نه تنها فرآیند شستشو را ساده می کند، بلکه باعث صرفه جویی قابل توجهی در آب و مواد شوینده می شود. تولید کنندگان طیف گسترده ای از این لوازم خانگی را تولید می کنند که امروزه در هر خانه ای قابل مشاهده است. با وجود سهولت استفاده و حداقل تعمیر و نگهداری دستگاه، کارشناسان همچنان توصیه می کنند که به یاد داشته باشید که فیلتر ماشین لباسشویی را مرتباً تمیز کنید. و نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی ال جی را در مقاله بررسی خواهیم کرد.

چرا فیلتر تخلیه را باید تمیز کرد؟

تمیز کردن فیلترها یک فرآیند ساده اما ضروری است که در دستورالعمل های ارائه شده با ماشین لباسشویی ال جی توضیح داده شده است. اکثر کاربران اهمیت زیادی برای این دستکاری قائل نیستند، زیرا نمی دانند که فیلترهای کثیف می تواند باعث ایجاد تعدادی از مشکلات شود.

بوی نامطبوع (کپک) : تشکیل میکروارگانیسم های خطرناک در بقایای نخ ها، موها و لخته های خاک.

آسیب به پمپ: افزایش بار و گرم شدن بیش از حد منظم واحد پمپاژ می تواند منجر به آسیب و اختلال در عملکرد دستگاه شود. اگر کثیفی از فیلتر خارج شود، ممکن است پروانه گیر کند.

اختلال در مکانیسم زهکشی: تجمع زباله ها مانعی غیرقابل عبور برای حرکت آب است که می تواند باعث توقف کامل فرآیند زهکشی و خرابی کل مکانیسم زهکشی شود.

مسدود شدن فیلتر می تواند باعث افزایش قابل توجه زمان شستشو و نمایش پیغام های خطا بر روی نمایشگر شود. یکی دیگر از نشانه های نیاز به تمیزکردن مکانیزم فیلتر، توقف ناگهانی شستشو و عدم امکان پیچش و آبکشی است.

کارشناسان توصیه می کنند که فیلتر تخلیه را حداقل هر 3 ماه یکبار تمیز کنید، اما این نشانگر مطلق نیست و با توجه به دفعات روشن شدن دستگاه و میزان کثیف شدن لباس ها قابل تنظیم است.

آماده سازی

برای انجام نظافت باید دستگاه را از شبکه برق جدا کرد، محل فیلتر را مشخص کرد و از دستگاه خارج کرد. در این مدل فیلتر در قسمت پایین در جلو قرار دارد و توسط یک درب کوچک بسته می شود که باید آن را با انگشت بلند کرده و به سمت خود بکشید تا باز شود.

فیلتر کشف شده شبیه یک پلاگین پلاستیکی بزرگ با یک دسته کوچک و یک خروجی شلنگ تخلیه اضطراری است.

برای جلوگیری از کثیف شدن آب روی زمین، کارشناسان توصیه می کنند که برای برداشتن چوب پنبه عجله نکنید، بلکه ابتدا محل کنار دستگاه را با پلی اتیلن و پارچه بپوشانید، سپس با استفاده از شیلنگ تخلیه اضطراری، آب را داخل ظرف آماده شده تخلیه کنید. ظرف این مکانیسم به خشک شدن کامل درام کمک می کند.

 جداسازی قطعات

برای برداشتن فیلتر ماشین لباسشویی ال جی که در یک محفظه مخصوص قرار دارد، باید درپوش را باز کنید و مکانیزم را 60 درجه در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. برای ساده‌تر کردن کار جداسازی قطعات، سازندگان از فلش‌های خاصی برای تعیین حرکت دوشاخه استفاده کرده‌اند. اگرچه حذف آب قبلاً انجام شده است، اغلب می توان خروج مایع کثیف از فیلتر را مشاهده کرد.

پس از انجام اقدامات مقدماتی، می توانید اقدام به برداشتن دستگاه کنید که برداشتن آن بسیار آسان است و نیازی به تلاش فیزیکی اضافی ندارد.

بیشتر مطالعه کنید : علت کار نکردن دکمه استارت لباسشویی

 

دستورالعمل های تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی ال جی

برای تمیز کردن ، انجام یک سری فعالیت ها ضروری است.

  • حذف تمام کثیفی های درشت – آشغال، مو، نخ.
  • تمیز کردن سطح پلاک با یک اسفنج سخت و آب جاری گرم. از پاک کننده های ساینده یا آب جوش استفاده نکنید که می تواند به مهر و موم های پلاستیکی و لاستیکی آسیب برساند.
  • سوراخی که فیلتر در آن نصب شده است را به طور کامل تمیز کنید.
  • برای تمیز کردن کثیفی از سطح پمپ تخلیه و پمپ. یک چراغ قوه خانگی که باید در داخل خانه فلاش شود کمک می کند تا مطمئن شوید که کاملا تمیز است.
  • فقط پس از حذف کامل آلودگی می توانید شروع به بازگرداندن فیلتر به محل اصلی خود کنید.
  • استفاده از نیرو در هنگام پیچاندن مکانیسم اکیداً ممنوع است. فشار بیش از حد می تواند دندان ها را تغییر شکل دهد.
  • سپس می توانید شروع به اتصال آب و اتصال برق کنید. کارشناسان توصیه می کنند اولین شستشو را در حالت آزمایشی انجام دهید که به شناسایی تمام مشکلات و نشتی ها کمک می کند. اگر در حین کار هیچ نقصی پیدا نشد، می توانید پنل را ببندید و تمام پیچ ها را سفت کنید.

با وجود سادگی فنی کار تمیز کردن، کارشناسان توجه استادان تازه کار را به دلایل احتمالی نشت آب در حین شستشوی آزمایشی جلب می کنند:

نصب نادرست دستگاه – کار مکرر طبق توصیه های فنی.
خراب شدن و تغییر شکل واشر – نصب قطعات جدید.
نقض یکپارچگی نخ – جایگزینی یک عنصر تغییر شکل یافته.

اقدامات پیشگیرانه

ماشین لباسشویی اتوماتیک یک وسیله خانگی پیچیده است که نیاز به استفاده دقیق و بازرسی های فنی منظم دارد. شناسایی صحیح نوع آلودگی و علل آن یک اقدام پیشگیرانه مهم است که از گرفتگی سیستم فیلتراسیون جلوگیری می کند، عمر دستگاه را افزایش می دهد و هزینه خرید قطعات جدید را کاهش می دهد.

 

بیشتر مطالعه کنید :چه مقدار پودر یا مایع در ماشین لباسشویی بریزیم؟

نکات مهم برای کاهش دفعات تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

  • فقط از پودر لباسشویی و نرم کننده با کیفیت بالا استفاده کنید
  • تمیز کردن کامل جیب ها از قطعات کوچک؛
  • نصب فیلترهایی که آب ورودی را نرم می کند.
  • تعمیر و نگهداری پیشگیرانه منظم کل دستگاه را انجام دهید.

لباس های تزئین شده با لوازم تزئینی فقط در کیسه های مخصوص شسته می شوند که از ورود لوازم به داخل دستگاه جلوگیری می کند.

 

 اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از کثیفی، رسوب، آهک و کپک

اسید سیتریک یک داروی ساده است که می توان آن را در هر فروشگاه مواد غذایی خریداری کرد. اگرچه به ظاهر بی ضرر است، اما استفاده بیش از حد از لیمو در دمای بالا می تواند باعث تغییر شکل عناصر پلاستیکی شود.

مقدار بهینه این پودر برای یک بار شستشو 100 گرم است.

این مقدار را می توان با توجه به کثیفی دستگاه تنظیم کرد. پس از قرار دادن محصول در ظرف گرد و غبار، باید دما را روی 60 درجه تنظیم کنید و دستگاه را در حالت شستشوی کامل روشن کنید. پس از تکمیل فرآیند، باید فیلتر را بردارید و صفحه باقی مانده را بردارید.

سودا یک داروی موثر است که به از بین بردن کامل همه هاگ های کپک کمک می کند. فن آوری کاربرد – مخلوط کردن ترکیب با آب در نسبت 1: 1 و اعمال آن در تمام مناطق آلوده. شستشوی آزمایشی باید بعد از چند ساعت شروع شود. تعداد تمیز کردن بستگی به میزان آلودگی دارد.

ریختن سرکه در ماشین لباسشویی جهت نظافت

سرکه 9 درصد یک مایع ضروری است که نه تنها از شر کپک و پوسته پوست، بلکه از بوی نامطبوع نیز خلاص می شود. تکنولوژی کاربردی:

200 میلی لیتر سرکه را در یک ظرف برای تمیز کردن محصولات قرار دهید.
تنظیم رژیم دما در سطح حداقل 60 درجه؛
توقف شستشو حداقل به مدت 60 دقیقه پس از اینکه دستگاه به طور کامل در آب داغ کشیده شد.
تکمیل فرآیند شستشو؛
تمیز کردن فیلتر از آلودگی و باقی مانده پلاک.

سولفات مس یک داروی ساده و بی‌بو برای مقابله با قارچ‌ها است. شما می توانید دارو را در  فروشگاه با قیمت مقرون به صرفه خریداری کنید. برای استفاده از آن لازم است 30 گرم از دارو را با 1 لیتر آب ترکیب کرده و تمام قسمت های قابل دسترس دستگاه را با محلول های به دست آمده پاک کنید. پس از یک روز، باید دستگاه را در حالت تست با هر پودر لباسشویی روشن کنید.

مرکز خدماتی پیکو الکترونیک با هدف ارتقا خدمت رسانی و افزایش کیفیت با بیش از یک دهه فعالیت درحوزه تعمیر لوازم خانگی و داشتن متخصصین مجرب اکنون یکی از بهترین مراکز تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می باشد.

اگر ساکن شهرهای بهارستان, اسلامشهر, شهریار, رباط کریم, پرند, چهاردانگه و محله های تهرانسر و یافت آباد هستید برای ثبت سفارش در زمینه تعمیر و نصب ماشین لباسشویی در منزل یا محل مورد نظرتان با ما تماس بگیرید.