کنترل از راه دور کار نمی‌کند | راهنمای کمک

کنترل راه دور کار نمیکند

دکمه کنترل از راه دور کار نمی کند، چه باید کرد؟

وقتی دکمه ای را روی ریموت فشار می دهید، هیچ اتفاقی نمی افتد. گاهی اوقات باید دکمه را خیلی سخت یا مکرر فشار دهید تا دستور کار کند. و گاهی اوقات، متأسفانه، مهم نیست که چقدر تلاش می کنید، دکمه کاملاً از کار افتاده است. در واقع، کثیفی، گرد و غبار انباشته شده یا یک خطای الکتریکی می تواند باعث از کار افتادن یک دکمه روی کنترل از راه دور شود.

اما خوشبختانه نکات ساده ای وجود دارد که برای تعمیر کنترل از راه دور کاملاً کاربردی و راحت که توسط همه قابل انجام است. این همان چیزی است که در این مقاله درباره اش صحبت خواهیم کرد: وقتی کنترل از راه دور کار نمی‌کند چه کاری باید انجام دهم؟

اول از همه، باید بررسی کرد که خطا از دکمه روی کنترل از راه دور است. سپس نکات مختلفی را برای تعمیر دکمه کنترل از راه دور خود بررسی کرد.

انتقال سیگنال دکمه های کنترل از راه دور را بررسی کنید

ابتدا، زمانی که کنترل از راه دور کار نمی‌کند، باتری های قدیمی را با باتری های جدید تعویض کنید. این به این دلیل است که قدرت سیگنال ارسال شده از کنترل از راه دور به تلویزیون با اتمام باتری ها کاهش می یابد.

در صورتی که تعویض باتری ها کاری انجام نداد، باید بررسی شود که ایراد از دکمه recalcitrant است و مشکل کلی تر از فرستنده یا گیرنده نیست.

برای انجام این کار، باید بررسی کنید که با فشار دادن کنترل از راه دور کار نمی‌کند، سیگنال مادون قرمز به تلویزیون منتقل نشود. این دستکاری باید با استفاده از گوشی هوشمند انجام شود زیرا پالس های مادون قرمز با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. در اینجا روشی است که باید دنبال کنید:

  • دوربین گوشی هوشمند خود را باز کنید
  • جلوی کنترل از راه دور را به سمت لنز گوشی بگیرید
  • دکمه روی کنترل از راه دور را فشار دهید که دیگر کار نمی کند. سپس، بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود مشاهده کنید که آیا نوری در سطح LED ظاهر می شود.
  • سپس دکمه های دیگر روی ریموت را فشار دهید و همچنین ببینید که آیا چراغی ظاهر می شود یا خیر.

 

توجه: مراقب باشید، این تکنیک فقط روی کنترل های از راه دور که از فناوری مادون قرمز استفاده می کنند مؤثر است. در کنترل از راه دور بلوتوث، سیگنال قابل مشاهده نیست.

اگر با فشار دادن دکمه معیوب روی کنترل از راه دور LED روشن شود، به احتمال زیاد خطا از گیرنده و در نتیجه تلویزیون است.

اگر چراغ LED با فشار دادن دکمه HS روشن نمی شود، یا اگر کمتر از زمانی که دکمه های دیگر روی ریموت را فشار می دهید روشن می شود، خطا از عملکرد نادرست دکمه روی ریموت است. اگر چنین است، می توانید به نکات عیب یابی زیر بروید.

 

چگونه دکمه ای را که دیگر روی ریموت کنترل کار نمی کند تعمیر کنیم؟

اگر کنترل از راه دور شما تحت گارانتی است، از جداسازی قطعات خودداری کنید زیرا در خطر از دست دادن حق خود هستید. برای تعویض و یا تعمیر تجهیزات معیوب به صورت رایگان با خدمات پس از فروش برند ریموت کنترل خود تماس بگیرید.

دکمه کنترل از راه دور را تمیز کنید

وقتی دکمه ای روی کنترل تلویزیون شما دیگر کار نمی کند، ابتدا باید آن را تمیز کنید. در واقع، هنگام استفاده از ریموت کنترل، کثیفی، گرد و غبار یا حتی چربی غذا  می تواند زیر کلیدها رسوب کند و از تماس صحیح جلوگیری کند. بنابراین وقتی دکمه را فشار می دهید، کثیفی تماس را مسدود می کند، جریان عبور نمی کند و در نتیجه سیگنال به تلویزیون ارسال نمی شود.

 

برای تمیز کردن دکمه ای که دیگر روی ریموت کار نمی کند، موارد زیر را انجام دهید:

1/ با برداشتن دریچه کوچک باتری ها را از ریموت خارج کنید.

2 / کنترل از راه دور را بردارید. هنگام جداسازی، حتی اگر قطعات بسیار کمی وجود دارد، مراقب باشید، نحوه قرار گرفتن آنها را با هم را تجسم کنید. هنگام مونتاژ مجدد، آنها باید دوباره در همان مکان قرار گیرند.
اگر ریموت دارای پیچ است، بست ها را بردارید. سپس گیره های کوچک را با استفاده از یک جسم نازک (مثلا یک ناخن گیر یا یک تیغه پلاستیکی سفت) بردارید تا دو قسمت تشکیل دهنده کنترل از راه دور را باز کنید. پیچ ها اغلب زیر باتری ها یا جای دیگری پنهان می شوند. کل کنترل از راه دور را به دقت بررسی کنید.
اگر ریموت کنترل شما پیچ ندارد، باید آن را به زور باز کنید تا با استفاده از دو قسمت تشکیل دهنده ریموت کنترل، آن را آزاد کنید.

نکته: گاهی اوقات دو قسمت ریموت علاوه بر پیچ و گیره به هم چسبانده می شود. در این حالت حمل و نقل ظریف تر است و نیاز به استفاده از یک پیچ گوشتی تخت دارد. به آرامی آن را از شکاف عبور دهید و آن را تا انتها بلغزانید تا آزاد شوند.

3/ کنتاکت های مدار چاپی (صفحه سفت و سختی که قطعات روی آن لحیم شده اند) و صفحه کلید (قطعه لاستیکی انعطاف پذیر که با فشار دادن دکمه با مدار چاپی تماس پیدا می کند) را تمیز کنید.

برای تمیز کردن صحیح، در اینجا نکاتی وجود دارد که باید رعایت کنید. می توانید از یک سواب پنبه ای آغشته به الکل برای تمیز کردن مدار استفاده کنید. مراقب باشید از الکل روی قسمت لاستیکی استفاده نکنید زیرا ممکن است بیش از حد کنده شود.

این به ویژه در برخی از کنترل های از راه دور که دارای مواد کمی سیاه شده در قسمت لاستیکی هستند که نباید برداشته شود زیرا رسانا است. استفاده از دستمال‌های تمیزکننده مانند دستمال‌های اپتیکال یا تمیز کردن خشک با یک پارچه نرم را ترجیح دهید.

به آرامی و بدون مالش دادن تمیز کنید. کنترل از راه دور را دوباره جمع کنید و بررسی کنید که آیا دستکاری فایده ای داشته است یا خیر. اگر نه، دوباره ریموت را جدا کرده و به مرحله 4 بروید.

4/ گرافیت را روی قسمت لاستیکی قرار دهید. برای این کار از یک مداد روغنی استفاده کنید. سرب مداد گریس متشکل از گرافیت رسانا را رنده کنید. سپس پودر را روی قسمت لاستیکی در سطح دکمه مقاوم یا معیوب بمالید. اگر مقدار اضافی وجود داشت، آن را فوت کنید تا از بین برود. سپس کنترل از راه دور را دوباره جمع کنید و وضعیت عملکرد دکمه را که دیگر کار نمی کند، تست کنید.

یک تکه فویل آلومینیومی را زیر دکمه معیوب کنترل از راه دور قرار دهید

این تکنیک می تواند شگفت آور باشد و با این حال در اکثر موارد کار می کند. در واقع، هنگامی که دکمه کنترل از راه دور کار نمی کند، ممکن است از خرابی الکتریکی ناشی شود و جریان دیگر از دکمه عبور نمیکند. بنابراین، اطلاعاتی که باید با فشار دادن دکمه به تلویزیون منتقل شود، دیگر مخابره نمی شود.  دکمه را خیلی محکم فشار دهید تا دستور واکنش نشان دهد.
آلومینیوم رسانایی الکتریکی بسیار بالایی دارد. در نتیجه، به شما امکان می دهد مجددا راه اندازی کنید.

برای قرار دادن آلومینیوم در زیر دکمه کنترل از راه دور معیوب و بازیابی شرایط عملکرد آن، به شرح زیر عمل کنید:

  • برای دسترسی به مدار چاپی کنترل از راه دور را بردارید
  • یک تکه کوچک فویل آلومینیومی را ببرید
  • آن را به پشت دکمه کنترل از راه دور خود بچسبانید که دیگر با چسب کار نمی کند. می توانید آن را روی مدار الکتریکی یا قسمت انعطاف پذیر بچسبانید، مهم نیست. اما مواظب باشید از روی دکمه (چه با نوار و چه با آلومینیوم) روی کنتاکت مدارهایی که در کنار آن قرار دارند بیرون زده نباشد.
  • ریموت را دوباره جمع کنید و دکمه مورد نظر را تست کنید.
  • کنترل از راه دور معیوب را تعویض کنید

اگر با وجود همه چیز، دکمه روی ریموت کنترل باز هم کار نمی کند، متاسفانه معیوب است. این به دلیل خرابی یکی از قطعات داخلی یا مدار برق HS آن است.

اگر ریموت کنترل شما تحت گارانتی است، برای تعمیر یا تعویض رایگان دستگاه با پیکو الکترونیک تماس بگیرید. در صورتی که به گارانتی دسترسی ندارید، ساده ترین کار خرید یک کنترل از راه دور  است.

اینها مزیت کار با اکثر برندهای تلویزیون را دارند. بنابراین حتی اگر تلویزیون را عوض کنید، می توانید آن را نگه دارید. به علاوه، آنها اغلب ارزان تر و راحت تر هستند

در حالی که منتظر دریافت یک کنترل از راه دور جدید هستید و اگر مشکل زیادی با دکمه معیوب دارید، می توانید با دانلود یک برنامه کنترل از راه دور مجازی، تلویزیون را از تلفن هوشمند خود کنترل کنید.