نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

چگونه ماشین ظرفشویی را بارگیری کنیم تا بهتر تمیز شود

در اینجا نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی برای استفاده حداکثری از هر چرخه آورده شده است.

اگر ماشین ظرفشویی خود را به طور تصادفی بارگیری می کنید، ممکن است بهترین تلاش ماشین را نداشته باشید. بار کردن ماشین ظرفشویی کار پیچیده ای نیست، اما اگر همه چیز را به طور تصادفی داخل آن بریزید، ممکن است لیوان ها، بشقاب ها یا ظروف نقره ای را پیدا کنید که لکه ها یا مواد غذایی هنوز روی آن گیر کرده اند.

روشی که شما برای بارگیری ماشین ظرفشویی خود انتخاب می کنید تأثیر زیادی بر نحوه تمیز کردن ظروف شما دارد – و در واقع یک روش صحیح وجود دارد. این نکات را دنبال کنید تا به شما کمک کند دفعه بعد که ماشین ظرفشویی خود را راه اندازی می کنید ظروف بسیار تمیز تری داشته باشید (و در مورد اینکه چه کسی روش درست است) بحث را حل کنید.

برای مشاوره تمیز کردن بیشتر، نحوه تمیز کردن میکسر پایه، نحوه تمیز کردن مخلوط کن و نحوه تمیز کردن یک تابه چدنی را بررسی کنید.

نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

1. ظروف خود را آبکشی نکنید
بیشتر شستشو را به ماشین ظرفشویی بسپارید. کافی است ابتدا چیزهای بزرگ را از روی بشقاب ها بتراشید، سپس آنها را در آن قرار دهید. نگران آبکشی نباشید، زیرا می تواند حسگرهای ماشین ظرفشویی را فریب دهد. در اینجا بیشتر بدانید که چرا باید از شستشو صرف نظر کنید.

 

2. بشقاب ها روی قفسه پایینی قرار می گیرند
صفحات را روی قفسه پایینی قرار دهید، اما مطمئن شوید که فاصله کمی بین آنها وجود دارد. لمس کردن می تواند جت های آب را مسدود کند و همچنین می تواند باعث ایجاد تراشه در سطح صفحه شود

 

3. کاسه ها روی قفسه بالایی قرار می گیرند
کاسه ها را روی قفسه بالایی قرار دهید. مطمئن شوید که کاسه ها به سمت پایین کج شده اند تا آب جمع نشوند.

 

4. فنجان های خود را وارونه کنید
برای فنجان ها هم همینطور در صورت امکان آنها را روی قفسه بالایی در بین دندانه ها قرار دهید. آنها باید وارونه باشند تا پر از آب نشوند اما کمی آنها را کج کنید تا آب در هیچ فرورفتگی در کف فنجان جمع نشود.

 

5. قاشق و چنگال در فنجان ظروف می رود
این واضح به نظر می رسد، اما برخی افراد این واقعیت را نادیده می گیرند که یک فنجان مخصوص برای ظروف وجود دارد. اگر شما یکی از این افراد هستید، ممکن است کیفیت شستشو را به خطر بیندازید. انداختن یک مشت ظروف بر روی قفسه بالایی آنها را به اندازه قرار دادن آنها در فنجان تعیین شده تمیز نمی کند. علاوه بر این، قرار دادن آنها در فنجان از افتادن آنها و مسدود شدن بازوهای سمپاش جلوگیری می کند.

 

6. ظروف نقره و ظروف استیل ضد زنگ خود را از دست زدن دور نگه دارید
همیشه ظروف نقره به جز چاقوها را در فنجان های تعیین شده با دسته های رو به پایین قرار دهید. اجازه ندهید ظروف نقره واقعی و ظروف استیل ضد زنگ تماس داشته باشند. در حین شستشو، یک واکنش شیمیایی ممکن است رخ دهد که باعث ایجاد حفره در فلز شود.

 

7. نوک چاقو را پایین، دسته ها را بالا بیاورید
چاقوها را با نوک های داخل فنجان و دسته ها به سمت بالا در فنجان نقره قرار دهید.

 

8. اجازه ندهید قاشق و کفگیر پایین بیفتد
قاشق‌ها و کاردک‌های بزرگ را بهتر است روی قفسه بالایی قرار دهید تا نیفتند و بازوهای پاشش ماشین ظرفشویی را مسدود نکنند. یک ترفند مفید این است که یک قلاب را از سوراخ دستگیره عبور دهید تا در حین شستشو در جای خود بماند.

 

9. گلدان های بزرگ را جداگانه بشویید
گلدان های کوچک را می توان در قفسه پایینی قرار داد، اما مطمئن شوید که گلدان های بزرگتر را در یک بار جداگانه انجام دهید. گلدان های بزرگتر می توانند جت های آب را مسدود کنند و ظروف بالای آن را کثیف کنند. اطمینان حاصل کنید که همه گلدان ها به سمت پایین زاویه دارند تا از فواید کامل جت ها نیز بهره مند شوند.

 

10. ظروف پلاستیکی به دور از گرما روی قفسه بالایی قرار می گیرند
ظروف نگهداری پلاستیکی را روی قفسه بالایی قرار دهید تا توسط المنت حرارتی تاب نخورد.

 

11. تابه ها و ظروف بزرگ را دور از درب ماشین ظرفشویی قرار دهید

مطمئن شوید که تابه یا ظرف بزرگی را کنار در قرار ندهید. این می تواند مانع از پخش شدن مواد شوینده شود.

 

12. بررسی سریع پیش شستشو را فراموش نکنید
قبل از شروع بارگیری و چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی، کف زیر بازوهای سمپاش را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ غذا، قاشق یا موارد دیگری وجود ندارد که بتواند فیلتر یا بازوهای سمپاش را مسدود کند. اقلام خارجی موجود در آن پایین می توانند کار را لکه دار کنند و باعث شوند ماشین ظرفشویی شما به درستی کار نکند.

اکنون می توانید چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی را به روش صحیح شروع کنید و هر بار ظروف تمیزتری دریافت کنید.

لوازم برقی خانگی خود را کجا سرویس کنیم؟

اگر تا به این‌جای مطلب را خوانده باشید، در خصوص اهمیت و لزوم برای انجام سرویس‌کاری به خصوص برای لوازم برقی منزل، شکی نخواهید داشت. اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این خصوص مطرح می‌شود، برند انجام دهنده‌ی این سرویس و مهارت‌های تکنیسین‌های آن است.

بسیاری از تکنیسین‌های کارآزموده و متخصص، می‌تواند در خدمات چکاپ لوازم برقی منزل، مواردی که حساسیت بیش‌تری دارند را با رعایت نکات و استانداردها بررسی کنند. آن‌ها هم‌چنین قادر خواهند بود تا در صورت فرسودگی قطعه یا قطعاتی از وسایل برقی شما، پیش از خرابی و تراشیده شدن هزینه‌های بسیار بالا، آن را به شما متذکر شوند. بنابراین باید سرویس و تعمیر لوازم برقی منزل را به دست یک تیم با افراد متخصص و کارآزموده بسپارید.

تیم تخصصی پیکوالکترونیک، با بهره‌گیری از کادری مجرب و متخصص در زمینه‌ی تعمیر لوازم برقی منزل ( تعمیرات یخچال ، تعمیرظرفشویی در محل ، تعمیرات تلویزیون ال جی و…آماده‌ی خدمت‌رسانی به مشتریان گرامی در تهزان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *