5 مورد از مهمترین خرابی های مایکروویو

خرابی های مایکروویو

مایکروویو تبدیل به یک همراه ضروری آشپزخانه شده است و راهی سریع و راحت برای گرم کردن غذا ارائه می دهد. اما مانند هر وسیله دیگری، این وسیله مهم کار آشپزی مستعد خرابی هستند. هنگامی که با خرابی های مایکروویو مواجه می شوید، تصور یک شام سرد و احساس ناامیدی اجتناب ناپذیر است. برای جلوگیری از این اتفاق، پیدا کردن خرابی های مایکروویو به شما این امکان را می دهد که عیب یابی کرده و به طور بالقوه مشکل را حل کنید، یا حداقل قبل از کمک حرفه ای، ایراد را شناسایی کنید. در اینجا، ما به 5 علت بحرانی خرابی های مایکروویو می پردازیم، علل و راه حل های بالقوه و اقدامات پیشگیرانه را بررسی می کنیم.

5 علت اصلی خرابی مایکروویو

1. مایکروویو روشن نمی شود
اگر مایکروویو روشن نمی شود، اولین چیزی که باید بررسی کنید وجود برق معمولی است. در صورت وجود ولتاژ در پریز، دوشاخه و سیم را به دقت بررسی کنید تا ببینید آیا آنها آسیب دیده اند یا خیر. اگر پیچ گوشتی دارید، می توانید فیوز را از نظر تداوم بررسی کنید. پس از تعویض فیوز، در بیشتر موارد دستگاه به حالت عادی باز می گردد، اما مواردی وجود دارد که علت آن در عمق بیشتری پنهان می شود.

2. هنگام گرم کردن غذا خاموش می شود یا برعکس، پس از توقف برنامه ریزی شده به کار خود ادامه می دهد.
این رفتار مایکروویو ممکن است نشان دهنده شکستگی درب و همچنین آلودگی بیش از حد باشد. درب مایکروویو را بردارید و هرگونه زباله را پاک کنید. پس از تمیز کردن کنتاکت ها، تجهیزات باید از کار نادرست خودداری کنند. اگر چیزی تغییر نکرده است، با یک تکنسین تماس بگیرید.

3. خوب گرم نمی شود
اگر مایکروفر غذا را به خوبی گرم نمی کند، باید تعداد ولت خروجی را بررسی کنید. هنگامی که در ساختمان های آپارتمانی شهری یک پریز استاندارد 220 ولت ارائه می کند، خانه های روستایی و خانه های روستایی می توانند 180-200 ولت داشته باشند. در مقادیر کم، شدت مگنترون به شدت کاهش می یابد. در موارد دیگر، علت گرمایش ضعیف ممکن است لامپ مگنترون یا خود مگنترون باشد.

4. جرقه
اگر شاهد ظاهر شدن جرقه در مایکروویو باشید، می تواند یک منظره نسبتاً نگران کننده باشد.

با این حال، اولین کاری که باید در این شرایط انجام داد، وحشت نیست. اگر بتوانید علت آن را پیدا کنید، معمولاً رفع این مشکل نسبتاً آسان است.

جرقه در مایکروویو معمولاً در اثر برخورد امواج مایکروویو با یک جسم فلزی داخل دستگاه ایجاد می شود. فلزات الکتریسیته را با تعداد زیادی الکترون که آزادانه حرکت می کنند، هدایت می کنند.

مایکروویو توسط چربی و قند موجود در غذاها جذب می شود. اگر فلز در دستگاه قرار داده شود، امواج مایکروویو باعث می شود که الکترون ها به اطراف حرکت کنند و جرقه و گرما تولید کنند.

جرقه ها صرفاً به دلیل تجمع ذرات باردار ایجاد می شوند که یک میدان الکتریکی متمرکز در لبه جسم فلزی ایجاد می کنند.

مهم است که در تمام مواردی که جرقه در داخل دستگاه شما مشاهده می شود، دستگاه متوقف شود و برق آن قطع شود. این از آسیب بیشتر جلوگیری می کند و به جلوگیری از وقوع آتش سوزی کمک می کند.

در بیشتر مواردی که جرقه در دستگاه ظاهر می شود، احتمالاً به این دلیل است که شما به طور تصادفی یک قطعه فلز را در مایکروویو رها کرده اید.

هنگامی که دستگاه کار می کند، این باعث می شود جرقه ها به پرواز درآیند و فلز باید در اسرع وقت خارج شود. اگر به‌اندازه کافی سریع برداشته شود، معمولاً می‌تواند از آسیب‌هایی مانند سوختن سوراخ‌ها در دیوارها جلوگیری کند.

با این حال، ایده خوبی است که قبل از استفاده مجدد، دستگاه خود را توسط یک تکنسین حرفه ای تعمیر مایکروویو بررسی کنید.

فلزات دیگری که می توانند باعث ایجاد مشکل در مایکروویو شما شوند فویل یا ظروف ظروف با تزئینات فلزی هستند – که باید از هر دوی آنها اجتناب کنید.

5. سینی نمی چرخد

صفحه گردان داخل مایکروویو شما یک صفحه یا سینی گرد است که برای تقویت یکنواخت گرمایش می چرخد. اگر صفحه مایکروویو شما نتواند به درستی بچرخد، گرما ممکن است به طور یکنواخت در سراسر فضای داخلی پخش نشود، که ممکن است منجر به ایجاد نقاط گرم یا سرد در غذای شما شود.

با این حال، برخی از انواع مایکروویو دارای صفحات گردان هستند که نمی چرخند یا حالت های پختی دارند که صفحه را در جای خود نگه می دارد.

اگر مواد غذایی باقی نماند وارد مکانیسم چرخشی نشود، علت این گیر کردن ممکن است شکستگی در تماس ها و حتی خود موتور باشد. تعمیر چنین خرابی ممکن است بیشتر از خرید یک مایکروفر جدید هزینه داشته باشد.

چند دلیل دیگر احتمالی برای چرخاندن چرخ گردان مایکروویو وجود دارد، از جمله نصب نامناسب، انسداد در مسیر غلتکی، خاموش شدن عملکرد صفحه گردان یا خرابی موتور.

بیشتر مطالعه کنید : علت صدای زیاد مایکروویو چیست؟

نحوه تعمیر مایکروویو که نمی چرخد: راه حل های ممکن

راه حل برای صفحه مایکروویو که نمی چرخد ​​بستگی به این دارد که چه چیزی باعث مشکل شده است. برخی از مشکلات را می توان به تنهایی حل کرد، در حالی که برخی دیگر ممکن است به کمک یک متخصص نیاز داشته باشند. راه‌حل‌های ممکن برای مشکلات میز گردان مایکروویو را در زیر بررسی کنید.

1. نصب صفحه گردان را بررسی کنید
اگر صفحه گردان به درستی در داخل مایکروویو شما نصب نشده باشد، ممکن است نچرخد و ممکن است صدای کوبیدن یا غرش از دستگاه بشنوید. مطمئن شوید که میز گردان سمت راست به سمت بالا و محکم روی توپی تکیه گاه میز چرخان قرار گرفته باشد.

2. هر گونه مانع را پاک کنید
بسیاری از صفحات گردان مایکروویو برای کمک به چرخش روی یک مسیر غلتکی قرار می گیرند. این مسیرهای غلتکی روی چرخ‌های کوچکی قرار می‌گیرند که می‌توانند توسط موانع موجود در پایین مایکروویو مسدود شوند. اطمینان حاصل کنید که داخل مایکروویو از هرگونه مواد بسته بندی، مواد غذایی یا زباله هایی که می توانند از حرکت آزادانه چرخ ها جلوگیری کنند، پاک شده باشد.

3. عملکرد صفحه گردان را روشن کنید
بسته به نوع مایکروویو که دارید، ممکن است بتوانید عملکرد چرخش را خاموش کنید تا بشقاب های بزرگتر یا چندین ظروف را به طور همزمان در آن قرار دهید. با پیروی از دستورالعمل های ارائه شده در کتابچه راهنمای مالک، عملکرد چرخش را روشن کنید.

نماد رعد و برق
4. موتور صفحه گردان را تعمیر یا تعویض کنید
اگر تمام راه‌حل‌های دیگر را امتحان کرده‌اید و صفحه گردان هنوز نمی‌چرخد، ممکن است در موتور سینی گردان مایکروویو شما نقصی وجود داشته باشد. تعمیر یا تعویض موتور صفحه گردان یک کار چالش برانگیز است که باید به یک متخصص سپرده شود، بنابراین ممکن است نیاز به برنامه ریزی داشته باشید.

توصیه می شود تشخیص و کار دشوار با تجهیزات را به متخصصان بسپارید. آنها ماهرانه علت اصلی خرابی مایکروویو را پیدا کرده و به سرعت مشکل را برطرف می کنند. اما هنوز، دانش اضافی هرگز به کسی آسیب نرسانده است. برخی از دستکاری های ساده به شما کمک می کند تا اجاق مایکروفر را به تنهایی به ردیف دستیاران آشپزخانه برگردانید و در عین حال در بودجه خانواده خود صرفه جویی زیادی کنید.

پیکو الکترونیک نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران و البرز

ما با داشتن کارشناسان دوره دیده و مجرب یکی از معتبرترین مراکز تعمیرات لوازم برقی و تعمیر مایکروویو در منزل هستیم. برای تعمیر انواع مایکروویو فقط کافی است با ما تماس بگیرید و مدل و مارک مایکروویو خود را به ما بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *