علت صدای زیاد مایکروویو چیست؟

صدای زیاد مایکروویو

در طول استفاده معمولی، می توانید انتظار داشته باشید که مایکروویو شما صدای زمزمه یا وزوز ملایمی ایجاد کند زیرا امواج گرمایی تولید می کند که غذای سرد را به غذای گرم تبدیل می کند. با این حال، اگر این وزوز بسیار بلندتر شود، به صدای ساییدن تبدیل شود، یا حتی زمانی که مایکروویو حتی از آن استفاده نمی‌کنید شروع به ایجاد صدا کند، صدای زیاد مایکروویو می‌تواند نگران‌کننده باشد. شما باید بدانید که صدای مایکروویو در هنگام استفاده منظم از آن چگونه است. اگر صداهایی می شنوید که خارج از حد طبیعی هستند، این صدای زیاد مایکروویو نشانه خوبی نیست و باید در اسرع وقت به آن رسیدگی شود. با این حال، برخی از صداها می توانند یک مسئله جدی تر از سایرین باشند. اگر مایکروویو شما صداهای عجیب و غریب تولید می کند، در اینجا مشکلی است که ممکن است خطرساز باشد.

قبل از اقدام به تعمیر مایکروویو توجه داشته باشید
برخلاف سایر وسایلی که پس از قطع برق برای جدا کردن و وارد شدن به آن ایمن می‌شوند، مایکروویو – حتی زمانی که از برق جدا نیست – همچنان می‌تواند بار کشنده‌ای را در خازن‌های خود نگه دارد. اکیداً توصیه می شود که تعمیر مایکروفر را به متخصصان این امر بسپارید. قبل از اینکه خودتان اقدام به تعمیر کنید، برای ایمنی خود باید برق ذخیره شده را از خازن ها تخلیه کنید. یک ضربه تصادفی می تواند به معنای آسیب جدی باشد و باید احتیاط کرد.

درب مایکروویو
آیا مایکروویو شما شروع به تولید صدای جغجغه کرده است یا صداهای ارتعاشی آن افزایش یافته است؟ ممکن است در مایکروویو شما شل شده باشد. اگر هنوز در حال کار است، آنقدر شل است که صدا ایجاد کند، اما هنوز آنقدر شل نیست که قفل در و کلیدهای در را فعال نکند. اگر سوئیچ ها راه اندازی نشوند، مایکروویو به سادگی روشن نمی شود.

اگر دست خود را روی در مایکروویو خود قرار دهید و احساس کنید که نور تکان می خورد یا صدا متوقف می شود، احتمالاً این دلیل است. شما می خواهید به دنبال جایگزینی هر گونه فاصله دهنده گم شده یا فرسوده باشید. علت نیز می تواند شل شدن لولاها باشد که در این صورت می توان آنها را سفت کرد. با این حال، ممکن است بخواهید آنها را جایگزین کنید، به گونه‌ای که گویی یک بار شل شده‌اند، حتی پس از سفت کردن، احتمال بیشتری وجود دارد که دوباره شل شوند.

بیشتر مطالعه کنید : علت گرم نشدن توستر چیست؟

صفحه گردان
هنگامی که مایکروویو شما صدای عجیبی تولید می کند، در بسیاری از موارد می تواند به سادگی یک مشکل صفحه گردان باشد. به عنوان مثال، اگر صفحه مایکروویو را برای تمیز کردن آن بیرون آورده اید، ممکن است در موقعیت صحیح قرار نگرفته باشد. در بیشتر مواقع، یک میز گردان نامناسب خود را به صورت ضربان یا کلیک ریتمیک نشان می دهد که موتور تلاش می کند آن را بچرخاند. با این حال، اگر موتور صفحه چرخان مشکلی با صفحه اصلی صفحه چرخان دارد، ممکن است متوجه شوید که قبل از اینکه در نهایت با سوختن کامل موتور از کار بیفتد، صدای ساییدن بیشتری ایجاد می کند.

موتور صفحه گردان با برداشتن پوشش خارجی مایکروویو و برداشتن موتور زیر مایکروویو جایگزین می شود. در برخی از مدل ها، ممکن است لازم باشد قبل از اینکه بتوانید موتور را به طور کامل جدا کنید، کوپلر متصل به میل محرک را جدا کنید.

فن اگزوز هود
اگر مایکروویو شما بالای اجاق گاز شما نصب شده باشد، می تواند صدا را از طریق اگزوز هود آشکار کند. این برای تخلیه دود و سایر اگزوزهای آزاد شده از محدوده و مایکروویو شما ضروری است. با این حال، اگر متوجه شدید که مایکروویو شما بسیار بلندتر از حد معمول زمزمه می کند، ممکن است ناشی از فن اگزوز هود باشد. برای آزمایش این مورد، سعی کنید مایکروویو خود را با فن اگزوز هود در حالت خاموش روشن کنید. اگر صدا دیگر ادامه پیدا نمی کند، مشکل فن هود است. ممکن است این فن نیاز به تعویض داشته باشد یا چیزی به سادگی فن که برای پایان دادن به سر و صدا نیاز به روغن کاری دارد. متأسفانه، بررسی اغلب می تواند به معنای جداسازی قطعات مایکروویو شما باشد که بستگی به عمق یکپارچه شدن آن دارد.

فن مایکروویو
اگر مایکروویو شما روی اجاق گاز نصب نشده است و بنابراین به عنوان یک فن برد نیز عمل نمی کند، همچنان یک فن دارد. فن مایکروویو ممکن است خم شود، فرسوده شود یا فقط شل شود. با این حال، به‌جای زمزمه‌های بلندتر، معمولاً متوجه صدای تق تق بیشتر می‌شوید. همچنین می تواند برخی از صداهای جیرجیر را نشان دهد زیرا شروع به زنگ زدگی می کند. در این صورت، به جای اینکه سعی کنید آن را تعمیر کنید، می خواهید فن را تعویض کنید.

مگنترون
اگر صدای زمزمه بسیار بلندتر از حد معمول است یا مایکروویو شما شروع به پخش صدای بلند کرده است، ممکن است مگنترون معیوب باشد. مگنترون مسئول تولید گرمایی است که غذای شما را می پزد. با این حال، دو مشکل بزرگ بالقوه با معیوب بودن یک مگنترون وجود دارد. اولاً، مگنترون می تواند بخشی باشد که جایگزینی آن خطرناک است، زیرا نقش مهمی ایفا می کند. در حالی که خازن ها بار کشنده را نگه می دارند، جایگزینی مگنترون مستلزم کار بسیار نزدیک به آنها است. اگر شارژ به درستی تخلیه نشد، شما در حال انجام یک بازی خطرناک هستید. دوم این است که یک مگنترون جایگزین در واقع می تواند هزینه بسیار کمی داشته باشد. اگر مایکروویو شما قدیمی است و برای شروع خیلی گران نبود، ممکن است در صورتی که مگنترون مقرون به صرفه باشد، تعویض دستگاه مقرون به صرفه تر و ایمن تر باشد.

بیشتر مطالعه کنید : 5 مورد از مهمترین خرابی های مایکروویو

موتور همزن
همزن قسمتی است که گرمای تولید شده توسط مگنترون را گرفته و آن را به سمت مرکز مایکروویو جایی که غذای شما قرار دارد هدایت می کند. اگر موتور همزن معیوب شده باشد، ممکن است متوجه شوید که صدای ساییدن آن از یک طرف مایکروویو شما بیشتر می شود تا طرف دیگر. اگر موتور همزن مشکل داشته باشد، این احتمال نیز وجود دارد که به درستی کار نکند. بنابراین اگر فکر می کنید که موتور همزن آن صدا را نشان می دهد، ممکن است باعث ایجاد لکه های خیلی سرد یا خیلی داغ در مایکروویو شما شود. نقاط سرد خسته کننده هستند، اما نقاطی که خیلی گرم هستند می توانند خطرناک باشند. اگر متوجه جرقه یا سوختن در وان مایکروویو شدید، تا زمانی که بتوانید موتور همزن را تعویض کنید، استفاده از آن را متوقف کنید.

پیکو الکترونیک نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران و البرز

ما با داشتن کارشناسان دوره دیده و مجرب یکی از معتبرترین مراکز تعمیرات لوازم برقی و تعمیر مایکروویو در منزل هستیم. برای تعمیر انواع مایکروویو فقط کافی است با ما تماس بگیرید و مدل و مارک مایکروویو خود را به ما بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *