کدهای خطا در ماشین لباسشویی ال جی- بخش دوم

کد خطا در ماشین لباسشویی ال جی

مجهز شدن وسایل برقی مختلف از جمله ماشین لباسشویی به صفحه نمایش، یکی از مهم‌ترین انقلاب‌هایی است که در این لوازم رخ داد. مانیتورها، کاربری بسیار آسانی را برای استفاده از این وسایل به وجود آوردند. یکی از موارد استفاده‌ی این مانیتورها، نمایش کدها و پیغام‌های خطا بر روی آن است. کدهای خطایی که روی مانیتور ماشین لباسشویی نمایش داده می‌شوند، ترکیبی از عدد و حرف هستند و به شما نشان می‌دهند که ماشین با چه نقص و مسأله‌ی فنی روبه‌رو شده است.

در این مطلب، قصد داریم تا کدهای خطای ماشین لباسشویی ال جی را بررسی کنیم. اگر برند ماشین لباسشویی شما هم الجی است، مطالعه‌ی این مطلب می‌تواند در عیب‌یابی و رفع ارور، کمکتان کند. پس با پیکوالکترونیک همراه باشید. اگر خطای مشاهده شده در مانیتور دستگاه خود را در لیست خطاهای این مطلب، نیافتید، بخش اول مطلب کدهای خطا در ماشین لباسشویی ال جی را نیز جست‌وجو کنید.

washing machine

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای ماشین لباسشویی فعال است. تعمیر ماشین لباسشویی در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی و... و انواع ماشین لباسشویی های ایرانی و خارجی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی ماشین لباسشویی شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات ماشین لباسشویی شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر ماشین لباسشویی پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر ماشین لباسشویی در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر ماشین لباسشویی

کد خطای DE

کد خطای DE
کد خطای DE

یکی از کدهایی که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی دیده شود، ارور DE است. این ارور، نشان می‌دهد که درب به خوبی بسته نشده و قفل نیست. این مسأله ممکن است به دلیل خوب نبستن درب ماشین رخ دهد که با یک فشار کوچک، برطرف خواهد شد. گاه نیز نیاز است تا یک بار ماشین لباسشویی خود را ریست کنید.

برای ریست کردن ماشین لباسشویی، باید دستگاه را از برق بکشید و به مدت ۵ ثانیه دکمه‌ی start/pause را فشار دهید. مجدد دستگاه را به برق متصل نمایید.

کد خطای CE

یکی از کدهایی که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی دیده شود، ارور CE است. این ارور، مربوط به تاخوی ماشین لباسشویی است. امکان دارد که آسیب به موتور ماشین لباسشویی به دلیل نوسانات شدید برق، آن را دچار عیب کرده باشد. رفع خطای CE، تخصصی بوده و باید از تعمیرکاران حرفه‌ای پیکوالکترونیک کمک بگیرید.

کد خطای FE

یکی از کدهایی که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی دیده شود، ارور FE است. این ارور، از سوی هیدرواستات (سنسوری که برای سطح آب ماشین لباسشویی در نظر گرفته شده است) صادر می‌شود. در واقع نشان می‌دهد که سطح آب از حد مجاز خود بالاتر رفته است. چنین مشکلی در اثر آسیب دیدن برد به وجود می‌آید. بنابراین رفع آن را به یک متخصص حرفه‌ای مانند پیکوالکترونیک بسپارید.

کد خطای PE

یکی از کدهایی که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی دیده شود، ارور PE است. این ارور، از خرابی سنسور سطح آب یا هیدرواستات خبر می‌دهد. یعنی یا هیدرواستات خراب شده است و یا این‌که سیم کشی هیدرواستات به برد دچار آسیب شده است.

برای برطرف کردن این ارور، باید دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق بکشید. بعد، مجدداً دو شاخه را به پریز متصل کرده و دستگاه را راه اندازی نمایید. اگر مشکل برطرف نشد، وقت آن است تا از یک تعمیرکار متخصص مانند پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تعمیرکار، باید قاب دستگاه را باز کند تا بتواند ارور را عیب یابی و رفع نماید.

تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی
تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی

کد خطای PF

یکی از کدهایی که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی دیده شود، ارور PF است. این ارور، می‌گوید که منبع تغذیه‌ی دستگاه با قطعی مواجه شده است. ایجاد نوسان در پریز برق و با قطعی جریان برق، این مشکل را به وجود می‌آورد. رفع این مشکل می‌تواند با اتصال دوباره‌ی برق و یا فشردن یک دکمه از روی پنل اتفاق افتد. در برخی شرایط نیز لازم است تا یک بار دستگاه را خاموش و روشن کنید.

کد خطای TE

یکی از کدهایی که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی دیده شود، ارور TE است. این ارور، نشان می‌دهد که دمای آب بالا است. در این شرایط باید دمای آب ورودی یا ترموستات مورد بررسی قرار بگیرد. اگر کار فوری و اضطراری دارید و این پیغام ارور را مشاهده کرده‌اید، می‌توانید از برنامه‌ی مخصوص شست‌وشو با آب سرد استفاده کنید.

کد خطای E6

یکی از کدهایی که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی دیده شود، ارور E6 است. این ارور، زمانی دیده می‌شود که یک شیء خارجی (مثلاُ زیپ، دکمه، سکه یا هر وسیله‌ای که از لباس جدا می‌شود) در بین پالسر و محفظه، به دام افتاده و گیر کرده باشد. در صورت مشاهده‌ی این ارور، باید فاصله‌ی محفظه و پالسر را مشاهده کرده و دستگاه را مجدد راه‌اندازی نمایید.

کد خطای SE

یکی از کدهایی که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی دیده شود، ارور SE است. این ارور، از وجود مشکل در سنسور ماشین لباسشویی ال جی هشدار می‌دهد. برای برطرف کردن ارور SE، باید یک بار ماشین لباسشویی را ریست کنید. در صورت برطرف نشدن مشکل، باید با تعمیرکاران پیکوالکترونیک تماس بگیرید.

برای ریست کردن ماشین لباسشویی، باید دستگاه را از برق بکشید و به مدت ۵ ثانیه دکمه‌ی start/pause را فشار دهید. مجدد دستگاه را به برق متصل نمایید.

ناگفته نماند که ارور SE ارور مهمی است و باید در اسرع زمان ممکن برطرف شود. بنابراین مشاهده‌ی این ارور را به اهمال نگذارید و حتماً با مشاورین پیکوالکترونیک تماس بگیرید.

کد خطای ae

کد خطای AE
کد خطای AE

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ماشین لباسشویی

یکی از کدهای خطا که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی دیده شود، ارور ae است. این ارور، می‌تواند در اثر فرسودگی شیلنگ‌های متصل به ماشین لباسشویی دیده شود. در این حالت، راهکار مناسب، تعویض شیلنگ فرسوده با شیلنگ نو است. توصیه می‌کنیم از چسب‌کاری و راه اندازی شلنگ استهلاک یافته، خودداری نمایید.

کد خطای ae هم‌چنین ممکن است در میانه‌ی کار ماشین لباسشویی نشان داده شود. در این صورت، در وسط کار، دستگاه متوقف شده و ارور ae دیده می‌شود. این شرایط نشان دهنده‌ی مشکل در برد کنترل ماشین لباسشویی را هشدار می‌دهد. از آن‌جایی که عیب‌یابی برد تخصصی است، باید با تعمیرکاران پیکوالکترونیک تماس بگیرید. متخصص در محل شما حضور یافته و با بررسی برد، قطعات لازم را جایگزین و تعویض خواهد کرد.