کدهای خطا ماشین لباسشویی الجی – بخش اول

کد خطای ماشین لباسشویی ال جی

مجهز شدن وسایل برقی مختلف از جمله ماشین لباسشویی به صفحه نمایش، یکی از مهم‌ترین انقلاب‌هایی است که در این لوازم رخ داد. مانیتورها، کاربری بسیار آسانی را برای استفاده از این وسایل به وجود آوردند. یکی از موارد استفاده‌ی این مانیتورها، نمایش کدها و پیغام‌های خطا بر روی آن است. کدهای خطایی که روی مانیتور ماشین لباسشویی نمایش داده می‌شوند، ترکیبی از عدد و حرف هستند و به شما نشان می‌دهند که ماشین با چه نقص و مسأله‌ی فنی روبه‌رو شده است.

در این مطلب، قصد داریم تا کدهای خطای ماشین لباسشویی ال جی را بررسی کنیم. اگر برند ماشین لباسشویی شما هم الجی است، مطالعه‌ی این مطلب می‌تواند در عیب‌یابی و رفع ارور، کمکتان کند. پس با پیکوالکترونیک همراه باشید. اگر خطای مشاهده شده در مانیتور دستگاه خود را در لیست خطاهای این مطلب، نیافتید، بخش دوم مطلب کدهای خطا در ماشین لباسشویی الجی را نیز جست‌وجو کنید.

washing machine

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای ماشین لباسشویی فعال است. تعمیر ماشین لباسشویی در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی و... و انواع ماشین لباسشویی های ایرانی و خارجی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی ماشین لباسشویی شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات ماشین لباسشویی شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر ماشین لباسشویی پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر ماشین لباسشویی در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر ماشین لباسشویی

کد خطای 0e

یکی از کدهای خطا ماشین لباسشویی الجی که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی دیده شود، ارور 0e است. این ارور به عدم توانایی دستگاه بر تخلیه‌ی آب کثیف اشاره می‌کند. مواردی که می‌تواند سبب نمایش چنین اروری شود، در ادامه لیست شده است.

  • مسدود شدن فاضلاب
  • پیچ خوردگی در شیلنگ تخلیه
  • گیر افتادن شیء خارجی در پمپ تخلیه
  • کثیف بودن و گرفتگی به علت جرم در پمپ تخلیه

کد خطای IE

کد خطای IE
کد خطای IE

یکی از کدهایی که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی الجی دیده شود، ارور IE است. این ارور به محضی که دستگاه نتواند با آب پر شود، بر روی صفحه نمایش دیده می‌شود. مواردی که می‌تواند سبب نمایش چنین اروری شود، در ادامه لیست شده است.

  • آب داخل لوله‌ها به دلیل کاهش دما در آن منطقه یخ زده است. که باید با افزایش دما، یخ‌زدگی را رفع سازید.
  • شیرهای آب سرد و گرم کامل باز نشده‌اند.
  • شیلنگ انتقال آب، تاب خوردگی دارد و یا دچار پارگی شده است.
  • فیلترهای ورودی مسدود شده‌اند.
  • ورود آب با فشار خیلی زیاد انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: جابه‌جایی ایمن ماشین لباسشویی

کد خطای UE

یکی از کدهایی که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی دیده شود، ارور UE است. این ارور، نشان می‌دهد که حجم یا ظرفیت البسه‌ی قرار گرفته در ماشین مناسب نیست. لباس‌ها باید به اندازه (نه کم‌تر و نه بیش‌تر از ظرفیت) در داخل ماشین لباسشویی قرار داده شوند.

مسأله‌ی دیگری که می‌تواند سبب نمایش ارور UE در ماشین لباسشویی شود، انتخاب برنامه‌ی نادرست برای شست‌وشو است. شست‌وشوی عروسک، پرده، ملحفه، پتو و موارد مشابه با برنامه‌ی اشتباه، معمولاً چنین پیغامی را نشان خواهد داد.

برای این‌که مطمئن شوید که عملکرد دستگاه دچار نقص نیست، باید یک بار دستگاه را روشن کنید بدون آن‌که لباسی داخل آن بریزید. سپس برنامه‌ی شست‌وشوی cotton را برای ماشین لباسشویی خود فعال سازید. چنان‌چه ماشین عملیات را بدون مشکل انجام داد، دستگاه بدون ایراد است و حجم لباس یا انتخاب برنامه‌ توسط شما مشکل داشته است.

کد خطای CL

یکی از کدهایی که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی دیده شود، کد CL است. این کد، نمایش یک ارور نیست! بلکه در صورت فعال ساختن قفل کودک، دیده می‌شود.

قفل کودک با نگه داشتن دکمه‌ی child hold به مدت سه ثانیه فعال می‌شود. به محض فعال شدن قابلیت قفل کودک، دکمه‌های مانیتور از کار افتاده و شما نمی‌توانید تنظیمات دستگاه را تغییر دهید.

قفل کودک ماشین لباسشویی
قفل کودک ماشین لباسشویی

کد خطای LE

یکی از کدهایی که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی دیده شود، ارور LE است. این ارور، از بروز یک مشکل جدی در موتور ماشین لباسشویی، صحبت می‌کند. نکته‌ی مهم این است که این ارور با ارور IE متفاوت است. بنابراین دقت داشته باشید!

برای برطرف ساختن ارور LE، مطابق با مراحل گفته شده، عمل کنید.

۱- درب ماشین لباسشویی را فشار دهید تا ببینید بسته است یا نه. درب را باز و بسته کنید و ببینید محکم حرکت می‌کند یا نه. بررسی درب ماشین لباسشویی به این دلیل انجام می‌شود که گاه وجود مشکل در این قسمت سبب نمایش ارور LE خواهد شد.

۲- اگر ماشین لباسشویی در حین حرکت و شست‌وشوی لباس‌ها، ارور LE را نشان می‌دهد، به حجم لباس‌هایتان مشکوک شوید. ریختن لباس بیش‌تر از ظرفیت ماشین، می‌تواند شما را با این ارور مواجه سازد.

۳- ماشین لباسشویی را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. حدود ۳۰ دقیقه زمان بدهید و سپس مجدداً آن را روشن نمایید.

۴- از یک تعمیرکار ماهر مانند تیم حرفه‌ای پیکوالکترونیک کمک بگیرید تا مخزن ماشین بررسی شود. امکان دارد گیر کردن اشیای خارجی در مخزن، سبب نمایش این پیغام خطا شود.

۵- مواد شوینده‌ی زیادی، می‌تواند دستگاه را مجبور به توقف کند. متأسفانه بیش‌تر افراد تصور می‌کنند که با ریختن شوینده‌ی بیش‌تر، لباس‌ها بهتر تمیز می‌شوند. این تصور اشتباه است. لباس‌های خیلی کثیف را با اعمال و تنظیم برنامه‌ی شست‌وشوی مناسب، می‌توان تمیز کرد. ریختن بیش از حد مجاز شوینده‌ها، سبب توقف برنامه‌ی دستگاه خواهد شد.

کد خطای e7

یکی از کدهای خطایی که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی دیده شود، ارور e7 است. این ارور، بیش‌تر در انواع ماشین لباسشویی‌های دوقلوی ال جی دیده می‌شود. این ارور، به وجود مشکل در کار نکردن mini wash در دستگاه اشاره می‌کند.

ماشین لباسشویی دوقلوی ال جی
ماشین لباسشویی دوقلوی ال جی

لباسشویی کوچک یا همان mini wash برای کار کردن، در قسمت زیری لباسشویی درب از جلو قرار می‌گیرد. این دو قسمت برای اتصال با هم، از یک کلید رابط استفاده می‌کنند. زمانی که این کلید رابط نتواند اتصال را برقرار کند، در حقیقت همان موقعی است که شما ارور e7 را بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی خود می‌بینید.