5 علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی چیست؟ – چه کاری باید انجام دهم؟

گاهی اتفاق می افتد که ماشین لباسشویی روشن می شود و زمزمه می کند، اما آب وارد درام نمی شود
در چنین شرایطی، لازم نیست فوراً وحشت زده شوید و به مرکز خدمات ماشین لباسشویی تماس بگیرید. این امکان وجود دارد که به تنهایی با این نقص مقابله کنید. اگر ماشین لباسشویی زمزمه می کند، اما آب وارد درام نمی شود، توصیه می کنیم با توصیه های اساسی متخصصان پیکوالکترونیک در مورد نحوه برخورد با آن آشنا شوید.

در واقع، دلایل چنین مشکلاتی می تواند متفاوت باشد. این ممکن است آسیب مکانیکی، انسدادهای مختلف یا نقص در کنترل الکترونیکی باشد. با انجام تعمیرات ماشین لباسشویی و بازگرداندن تجهیزات به حالت عادی، باید علت مشکل را به طور دقیق مشخص کنید در لباسشویی های جدید در صورت بروز مشکل خطاهایی نمایش داده شده میتواند برای مشخص کردن مشکل به شما کمک کند که در دیگر مقالات ما (کدهای خطا در ماشین لباسشویی)به این موضوع پرداخته شده است. بعد از مشخص شدن مشکل میتوانید تصمیم بگیرید چه باید کرد.

بیشتر بخوانید: کدهای خطا ماشین لباسشویی الجی 

پس دلایل اصلی که ماشین لباسشویی آب نمی کشد چیست؟

مشکل در لوله کشی: راه حل

اگر آب به هیچ وجه به داخل دستگاه سرازیر نشد یا خیلی ضعیف ریخت، باید بلافاصله فشار آب را در سیستم تامین آب بررسی کنید. همچنین ممکن است در این زمان سیستم آبرسانی توسط شرکت های تاسیساتی در حال تعمیر باشد یا در خط لوله حادثه ای رخ داده است و به دلیل اضطراری آب قطع شد.
اگر لوله کشی شما هیچ مشکلی ندارد باید شلنگ و شیر آب را بررسی کنید. بستن شیر آب و وارد نشدن آب به درام ماشین لباسشویی غیرمعمول نیست و علت آن اغلب در فراموشی افراد منزل یا بازی بچه هاست. همچنین اتفاق می افتد که شیلنگ تامین آب الاستیک به سادگی خم شده، شکسته یا فشرده شده باشد.
اگر همه چیز در اینجا عادی است، وقت آن است که فیلتر شیلنگ ورودی را بررسی کنید، که ماشین لباسشویی را از زباله های ناشی از منبع آب محافظت می کند. برای بازرسی فیلتر کافی است شلنگ را از مخزن خارج کرده و همزمان آن را از صفحه تمیز کنید. و یا نگه داشتن آن برای مدتی زیر فشار آب خوب است. در عین حال، خود شیلنگ تامین آب نیز باید به همین ترتیب شستشو شود. برای جلوگیری از چنین وضعیتی در آینده، فیلتر و شیلنگ تامین آب باید هر شش ماه یکبار تمیز شود.

مشکل دریچه ورودی ماشین لباسشویی

شیرهای ماشین لباسشویی تک، دوتایی یا سه تایی هستند. بنابراین، برخی از حالت های شستشو می توانند به درستی کار کنند، در حالی که برخی دیگر درام ماشین لباسشویی را به خوبی با آب پر نمی کنند این ممکن است موجب آبگیری نکردن ماشین لباسشویی باشد، در این صورت ماشین لباسشویی باید جدا شود تا هر شیر بررسی شود. شما باید پوشش بالایی را بردارید، درست در زیر شیر خروجی را خواهید دید که در بالای دیوار عقب قرار دارد. با توجه به تعداد کانال ها، سیم پیچ هایی را مشاهده می کنید که با هسته های خود مانع از عبور آب می شوند و آنها را باز می کنند. همچنین یک کاهنده خواهید دید که فشار آب را در ورودی مشترک کاهش می دهد. همچنین یک واشر لاستیکی است که باید برداشته شود و با آب شسته شود. این کار باید با احتیاط انجام شود، زیرا اگر کثیفی بر روی نوعی غشای داخلی قرار گیرد، شیر دائماً آب را عبور می دهد و تعمیر آن تقریبا غیرممکن می شود.

برنامه نویس یا ماژول کنترل معیوب

دلیل جریان ضعیف آب به دستگاه ممکن است مستقیماً ماژول کنترل معیوب باشد. شما باید بدانید که هرچه قطعات الکترونیکی بیشتری در دستگاه خود داشته باشید، احتمال این نوع خرابی ها بیشتر می شود. اغلب، چنین مشکلاتی پس از سه تا چهار سال کار شروع می شود. اگر علت در پروگرامر باشد، شیر خروجی به درستی کار می کند و دستوری برای راه اندازی آب وجود ندارد. به همین دلیل باید علت اختلال در پرکردن الکترونیکی را جستجو کرد. شما باید بلافاصله تنظیم کنید که چه چیزی را تعمیر کنید ماژول کنترل بسیار دشوار خواهد بود. کنترل های الکترونیکی فقط در اختیار متخصصان است. تلاش برای تعمیر خود فقط باعث بدتر شدن وضعیت و افزایش هزینه ها می شود.

سنسور فشار معیوب

یکی دیگر از علتهای آبگیری نکردن ماشین لباسشویی می تواند خرابی سنسور فشار باشد، همچنین یک سوئیچ فشار نیز منجر به جریان ضعیف آب به داخل دستگاه می شود. این سنسور برای کنترل میزان آب ورودی به دستگاه طراحی شده است. هنگامی که آب کافی وجود ندارد، سنسور اجازه شستشو را نمی دهد. اگر سنسور از کار بیفتد و نتواند حجم آب ورودی را پیش بینی کند، جریان را متوقف می کند. این دلیل نیاز به تعویض سوئیچ فشار دارد، می توانید خودتان این کار را انجام دهید یا با یک متخصص تعمیر لباسشویی در محل تماس بگیرید.

قفل درب شکسته

این یک علت نسبتاً رایج خرابی ماشین لباسشویی است. درب محکم باز یا بسته نمی شود، ممکن است این دلیلی باشد که ماشین لباسشویی آب را جمع نمی کند. پس فقط باید دستگاه قفل سانروف را تعویض کنید… دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است دستگاه قفل درب از کار بیفتد. به عنوان مثال، می تواند لولاهای شل یا زبانه درب آسیب دیده باشد. تعمیر اغلب شامل تعویض دریچه است، اگرچه صنعتگران باتجربه نیز می توانند قطعات جداگانه دستگاه های قفل را جایگزین کنند، اما، به همین ترتیب، تعمیرات نیاز به جداسازی کامل درب دارد.

بیشتر بخوانید: جابه‌جایی ایمن ماشین لباسشویی

 

تعمیر لباسشویی در تهران

اگر ساکن شهرهای تهران ( بهارستان, اسلامشهر, شهریار, رباط کریم, پرند, چهاردانگه و محله های تهرانسر و یافت آباد ) هستید برای ثبت سفارش در زمینه تعمیرات لباسشویی در منزل ، نصب یا سرویس آن کافیست به نمایندگی تعمیرات لباسشویی پیکوالکترونیک تماس بگیرید تعمیرکار لباسشویی متخصص برند شما در سریعترین زمان ممکن، برای خدمات‌رسانی اعزام خواهد شد.